Objavljeno: 24.08.2014 u 16:57 | Hrana i piće, Lifestyle | Komentara:

Znate li šta se zaista nalazi u “mljevenom mesu” koje ste kupili?

Prije nego što sljedeći put zagrizete neki sočni hamburger, trebalo bi da se zapitate šta se zaista u njemu nalazi. Naime, većina mljevenog mesa sadrži prilično diskutabilne sastojke koji su javnosti nepoznati zbog nedostatka regulative vezane za deklaraciju proizvoda.

mljeveno-meso

U Americi je riječ o takozvanoj “ružičastoj sluzi” (pink slime) koja predstavlja najnekvalitetnije djelove junećeg mesa kojima se termičkom obradom uništavaju masnoće, a zatim tretira amonijakom kako u konačnom proizvodu ne bi bilo bakterija i drugih mikroorganizama.

Ovaj dodatak mljevenom mesu služi da se smanji procenat masnoća u konačnom proizvodu, ali i da se napravi manje gruba tekstura mljevenog mesa. Uz to, takva prerađevina ima i duži rok trajanja.

Jako je teško razaznati razliku između čistog i „pink slime“ mesa, osim toga što ovo drugo u toku termičke obrade otpušta manje sokova i treba mu više soli za postizanje optimalnog ukusa.

Da bi situacija po potrošače bila gora, američki proizvođači nisu bili u obavezi da ističu kao poseban sastojak “ružičastu sluz”, budući da i sama pripada junećem mesu.

Međutim, angažmanom čuvenog kuvara Džejmija Olivera, u pojedinim lancima brze hrane prestali su da koriste ovaj dodatak mljevenom mesu.

Procjenjuje se da se trenutno oko 70 odsto mljevenog mesa na američkom tržištu obrađuje ovom tehnikom.

Pošto je takvo meso jeftinije od čistog, školske kafeterije su ga obilno koristile za đačke obroke, ali će ubuduće imati izbora da ako požele, uzimaju i čisto mljeveno meso.

U Srbiji je problem sa mljevenim mesom dosta složeniji. Prema pravilnicima, u vitrinama čak ne bi ni smjelo da se prodaje mljeveno meso, a Centar potrošača Srbije insistriraće i na izradi deklaracija za meso u kojima će biti navedeni podaci o proizvođaču, vrsti mesa, kao i datumu proizvodnje.

Kako pišu „Novosti“, kupac za sada često ne zna šta plaća, kada šnicli ističe rok upotrebe, kao ni kada je proizvedeno, a o kvalitetu nema ni govora.

„Praksa poslovanja trgovina nije omogućavala potrošačima da budu dovoljno informisani“, istakla je u razgovoru za „novosti“ Vera Vida, predsjednik Centra potrošača Srbije. „Pravo na informisanost garantovano je Zakonom o bezbjednosti hrane, Zakonom o zaštiti potrošača i Pravilnikom o deklarisanju“.

Prema njenim riječima, trgovci izbjegavaju deklarisanje, jer je uredbom onemogućeno ispostavljanje „knjižnih zaduženja“.

Riječ je o naknadnom trošku koje recimo trgovac isporuči dobavljaču, odnosno klaničaru u ovom slučaju i dodatno poveća cijenu, mimo prvobitnog ugovora. Uz komentar „da je meso žilavo ili više masno nego što se očekivalo, trgovac kod proizvođača dodatno obori cijenu, ali to potrošač na kraju ne osjeti.

„To zaduženje prije stupanja uredbe na snagu kretalo se između pet do sedam procenata“, dodaje Vida.

„Prema važećem Pravilniku postoje 15 kategorija recimo svinjskog mesa. Ali, trgovci nude i mljeveno meso, koje ne smije biti u ponudi i za koje se ne zna kategorija. Inače, Veterinarska inspekcija ima sve takozvane ’ulazne’ podatke o svježem mesu u trgovinama, njegovom porijeklu, roku trajanja, kategoriji, ali je problem što to ne vide sami kupci.

Izvor: dnevne.rs

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Moj.ba! Zbog velikog broja komentara Moj.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Dodaj komentar na članak: