Objavljeno: 03.08.2014 u 23:35 | Zanimljivosti | Komentara:

DA LI VAM NEDOSTAJE: Jugo u Americi i dalje popularan, ali i najgori automobil!

Mnogo je onih koji su govorili “Jugo, nije za dugo”. Međutim, na Zapadu ovaj automobil je isprva imao daleko drugačiji tretman, pa je ostao ikona osamdesetih godina prošlog vijeka, kao što su to “džordanke” ili Majkl Džekson

jugo-amerika

U Americi je “Jugo” ikona osamdesetih godina prošlog vijeka, kao što su to “džordanke” ili Majkl Džekson. Ima ga u knjigama, filmovima, serijama, pa čak i u pop pjesmama.

Još 2000. godine, skoro deset godina nakon što je nestao sa američkog tržišta, slušaoci radio-emisije “Priče o automobilima” proglasili su ga najgorim automobilom milenijuma.

jugo-amerika2

Ovako objašnjava fenomen najpoznatijeg četvorotočkaša “Zastave” Amerikanac Džejson Vujić, pisac knjige “Jugo – uspon i pad najgoreg automobila u istoriji”:

“Te 1985. bilo je malo jeftinih automobila, američkih, japanskih ili bilo kojih drugih. A po cijeni od 3.990 dolara, ‘jugo’ je bio najjeftiniji novi automobil u Americi, jeftiniji za najmanje 1.000 dolara od prvog sledećeg.

Stoga su ljudi pohrlili da ga kupe. Zavladala je prava histerija za ‘Jugom’. Redovi u nekim prodajnim salonima protezali su se više desetina metara. Ali onda je 1986. ‘Konzjumers riport’, izuzetno uticajan časopis koji testira potrošačku robu, objavio da je bolje kupiti dobar polovan automobil nego ‘Jugo’.

Skoro istog trenutka, isti nacionalni mediji koji su sa divljenjem izvještavali o ‘jugu’, počeli su da ga ismijavaju. Komičari su zbijali šale. I kad je ‘Jugo Amerika’ bankrotirala, a automobil povučen sa tržišta 1992, ‘jugo’ se i dalje u Americi pamtio kao najgori. Mit je takav. S pravom ili ne, to je mišljenje Amerikanaca” – ispričao je ovaj Amerikanac srpskog porijekla za “Blic”.

Džejson se ipak ne slaže sa tim.

“Po mom mišljenju, ‘jugo’ nije najgori automobil u istoriji. To je bio jeftin, svrsishodan derivat ‘Fijata’ iz sedamdesetih, koji je služio da vas preveze od tačke A do tačke B. I ja sam vozio ‘jugo’ od Sombora do Prištine i nazad, i nisam imao nikakvih problema sa automobilom” kaže Džejson Vujić.

Džejson kaže da “jugo” nije bio izrazito socijalistički automobil, već spoj dva automobila “Fijata” za koji je, kako kaže, “Zastava” dobila mašineriju i nacrte od italijanskog proizvođača, prenosi Mondo.

jugo-amerika3

“U istočnoj Evropi, socijalističkim zemljama bili su potrebni jeftini autmobili. Stoga su te države, umjesto da uvoze automobile iz Zapadne Evrope, odlučile da ih same proizvode. Ali za to im je bila potrebna tehnologija. ‘Fijat’ je ‘Zastavi’ dao staru tehnologiju. Tako je ‘jugo’, kada je stigao u Ameriku, već bio zastario vjerovatno 10 do 15 godina.

A potrošači u Americi su očekivali, bez obzira na cijenu, da imaju: radio, automatski mjenjač, automatske brave i klilma-uređaj. Po cijeni od 3.990 dolara, mogli ste se nadati osnovnom prevoznom sredstvu, što je jugo i bio, ali Amerikanci su željeli više od toga” zaključuje Vujić

Potvrdu da je “Jugo” nekada bio na cijeni daju i muzičke numere posvećene upravo ovom automobilu. Evo ko je sve pjevao o “Jugu”:

Ledženderi Džim Ruiz grug – “Moj prokleti jugo”

Left ving fašist – “Volim jugo”

Aulmjuzik – “I’ll Stay Yugo”

Pol Šenkin – “U jugu”

Izvor: telegraf.rs

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Moj.ba! Zbog velikog broja komentara Moj.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Dodaj komentar na članak: